Første prøveoversettelse levert

I dag leverte jeg prøveoversettelsen jeg skrev om her. Det er skummelt. Det er jo som en opptaksprøve og jeg vil at det skal være perfekt. Jeg håper tekstene beviser at jeg er kvalifisert for ordentlige oppdrag.

Prøveoversettelsen var tredelt. Den første teksten var den letteste. Dette var forholdsvis enkelt språk, selv om det var veldig mye skildringer. Den andre var en erotisk tekst, som faktisk var den morsomste å oversette. Her var det om å gjøre å ikke sensurere, men samtidig gjøre språket levende. Den tredje var vanskelig. Dette var språk fra 17- eller 18-hundretallets England (vil jeg tro) og det var ikke alle ordene som kunne oversettes til norsk, så jeg måtte gjøre om på en del setninger. Men jeg tror det gikk fint og jeg er fornøyd med resultatet.

Det blir gøy å se om jeg får en positiv tilbakemelding. Jeg er veldig spent.

Vi skribles!

Gi meg gjerne en tilbakemelding <3

