Sidekick Content

For noen uker siden, da jeg begynte å leke med idéen om å jobbe som oversetter, kom jeg over et firma som heter Sidekick Content. De søkte faste ansatte til oversetting og skriving ved deres kontor på Malta, men de var også ute etter frilansoversettere og -skribenter. Jeg sendte naturligvis en søknad og fikk raskt mail tilbake med en slags «opptaksprøve». Jeg fikk en svensk tekst som skulle oversettes til norsk, og i tillegg skulle jeg skrive 300 ord om Djengis Khan. Jeg heiv meg over oppgaven og sendte inn et par dager etter.

I dag fikk jeg svar: «… vi har gleden av å meddele at du ønskes velkommen til å jobbe som skribent og oversetter hos oss på Sidekick.» Så nå får jeg faktisk oppdrag snart! Dette er ikke veldig godt betalt, men hvis jeg får endel oppdrag og jobber effektivt, kan det nok bli en liten sum av det. I hvert fall bedre enn ingenting.

Nå skal jeg feire med en kopp grønn te. Vi skribles!

5 tanker på “Sidekick Content”

Gi meg gjerne en tilbakemelding <3

