Syk

Det svir i øynene. Jeg har så lyst til å holde de lukket, men da sovner jeg bare. Og jeg har sovet nok. Jeg har ikke gjort annet enn å sove. Så jeg holder øynene åpne. Bruker alle musklene det er mulig å bruke for å holde øyne åpne. Jeg gleder meg til klokka har passert ti, da er det innafor å legge seg igjen.

Det dunker i hodet. Det kjennes som om en av de syv dvergene sitter inne i hodet mitt og hamrer. Altså, en miniatyrdverg. En dvergdverg. Han hamrer noe så jævli. Og jeg har tatt piller. To stykker. Men de hjelper ikke. Dvergdvergen sitter der ennå. Og han er hissig.

Det klør i halsen. Jeg harker. En annen dvergdverg sitter helt sikkert der med en liten fjæl i hånda. Han kiler meg, jeg harker, han kiler igjen, jeg harker igjen. Sånn holder vi på. Den lille dvergdvergen i halsen og jeg.

Jeg mangler konsentrasjon. Jeg klarer ikke sette meg ned med noe. Jeg blir rastløs, klarer ikke å stoppe tankene. Å lese bok er utelukket. Å jobbe med oversettelse er nesten like vanskelig. Det eneste jeg klarer er å spille sudoku på telefonen. Jeg er syk og jeg hater det.

(Er det lov å si ‘dverg’?)

2 tanker på “Syk”

Gi meg gjerne en tilbakemelding <3

